Wówczas widać co robię w chwili zrzutu.
Na początku nauki, nazywałam każdą warstwę, było łatwiej mi się odnaleźć w wielkiej ilości warstw. Teraz tego nie robię, ale gdy jakiś szczegół jest gotowy, ale składa się z wielkiej ilości warstw, to zaznaczam te warstwy i je Grupuję. Mam wówczas więcej miejsca w Oknie Warstw. I oczywiście natychmiast zapisuję to co zrobiłam Zachowawczo- do dalszej pracy.
KOLORY:
Zaraz po narysowaniu korpusu butelki Piórem, tworzę gradient, i natychmiast przenoszę go do palety kolorów. Służy mi on jako podstawa kolorystyczna.
Zawsze duplikuję detal, usuwam gradient, i wypełniam kolorem tylko Kontur-Obramowanie. Bardzo często Wektoryzuję ten kontur, służy mi on potem do do cieniowania.
A kolory pobieram na bieżąco, i zawsze je trochę zmieniam, i zawsze je umieszczam natychmiast w Palecie.
Mam takich palet kilka.
Ale mam też Dwie palety Gradientów pobranych do Ps, i umieszczonych w tym programie.
To są te zaznaczone strzałkami czerwonymi!
Na początku nauki, Eksportowałam moje palety do Moich detali, które mam na kluczu USB... ale okazało się że ze tylko naprawdę ważne są stworzone Gradienty, zwłaszcza te skomplikowane. Resztę tworzy się bezproblemowo, szybko. Więc już ich nie Eksportuję, a z Palet nowo powstałych, przenoszę Moje Gradienty do Specjalnej palety i tę mam zawsze w programie.
I zawsze każdy detal Zgrupowany, przenoszę do: Moich Symboli.
Można je zawsze potem zmienić albo użyć do innych montaży.
Przenosząc taki detal, a potem gotowy rysunek, można go nazwać, już tego nie robię, czas mi to zabiera. Ale czasami by się przydało, gdy pracuję w laptopie, na małym ekranie tak jak teraz.
Zrobię zrzuty w trakcie pracy, i pokażę jak cieniuję szkło.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz