poniedziałek, 25 września 2023

Malowanie komputerowe C.Painter 66

 Malując w C.Painter zaczęłam zapisywać prace na dwa sposoby, w PSD i RIF.

W RIF zapisywałam od początku, w ten sposób praca zachowana jest w warstwach i w każdej chwili, mogę do niej wrócić i coś poprawić.

Ale malując w C. Painter, nie zawsze udaje mi się namalować precyzyjnie jakiś detal. Zapisuję więc pracę w warstwach i w formie PSD, otwieram ją w Affinity Designer i tam przy pomocy Pióra, rysuję ten detal którego nie mogłam namalować w C. Painter. 

Potem otwieram taką pracę w C. Painter i kończę to co zaczęłam. 


Ten obrazek z ptakiem, przeniosłam do AD i tam narysowałam tylko nóżkę ptaka, pióro czarne i oko ptaka. Niby nic, a w C. Painter wychodziły mi mazaje. Ręce przestają być precyzyjne... muszę sobie radzić.

A zapis w PSD może być przenoszony do wszystkich znanych mi programów graficznych. Używam teraz tylko dwóch... ale nic nigdy nie wiadomo.

Ale, praca zapisana w PSD otwiera się w C. Painter z przyczepioną Maską do detalu narysowanego w Affinity Designer, wygląda to tak:


Pióro narysowane w AD, jest bez Maski, bo ją usunęłam.

Te trzy z maskami, to nóżka. Maski trzeba usunąć.

Nie próbowałam pracować z maskami. Dlatego wszystkie usunęłam, i pracowałam dalej. Pióro, nóżkę i oko zostawiłam takie jak były narysowane. 

Skończony obrazek wygląda tak:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz