wtorek, 1 lutego 2022

Affinity Designer-nauka 7

 Bardzo ważne dla osób używających program Ai i potem rysujących w AD.

W programie Affinity Designer brakuje niektórych narzędzi w porównaniu do Ai. W jednym i drugim programie można zapisać pracę w warstwach i przenieść z Ai do AD i odwrotnie. 

Zrobiłam próby zapisywania w programie Ai na różne sposoby. Chodziło mi o to, żeby znaleźć taki, który potem można otworzyć w AD.
Dwa zapisy nadają się do tego, jest to SVG i PSD. Ten ostatni jest lepszy, nie zmienia żadnej kreski.
Tak wygląda zapisana w SVG, otwarta praca w AD.


A tak zapisana w PSD...


Teraz pracując w AD zapisuję za każdym razem w PSD też, bo można je otworzyć we wszystkich używanych przeze mnie programach.
ps: zapisując w Ai pamiętajcie, że robi się to: 

Export - Export sous.

to dla tych którzy pracują w obu programach.

Otworzyłam w AD plik zapisany w ai.
Otworzył się przepięknie, posiadał wszystkie warstwy i podwarstwy, i nawet mogłam go umieścić w Symbolach!!!

Znakomicie, mogę używać wszystkich Symboli zrobionych obrazków w Ai, do ewentualnych montaży w AD.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz